Pagalba
3700
narių
6
organizacijos
Pagalba
Seimo savaitė (gegužės 27-31 d.)
2013-05-27

Seimo posėdžiuose:

Gegužės 28 d. Seimo posėdyje vėl bus svarstomas Seimo nutarimo "Dėl Lietuvos Respublikos 2013 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo Nr. XII-65 patikslinimo"projektas. Šiuo nutarimo projektu Seimo narių grupė išreiškė poziciją, jog turi būti padidinti valstybės biudžeto asignavimai 2013 metams policijos veiklai (taip pat ir darbo užmokesčiui), kad policija galėtų deramai užtikrinti viešąją tvarką ir kitas jai pavestas funkcijas ir būtų sudarytos normalios darbo sąlygos. Šiam projektui pagrindiniu paskirtas Biudžeto ir Finansų komitetas nepritarė, tačiau Seimas, 2013 m. gegužės 21 d. posėdyje nusprendė pakeisti pagrindinį svarstantį komitetą į Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetą. Šis komitetas 2013-05-23 išvadoje pritarė komiteto patvirtintam Seimo nutarimo projektui. Esminių pakeitimų  komitetas projekte nedarė.   

Su Seimo nutarimo projektu galite susipažinti čia.

 Taip pat numatyta Vadovybės apsaugos įstatymo 2, 14, 16, 17, 19, 22, 25 straipsnių pakeitimo ir papildymo, Įstatymo papildymo 19(1) straipsniu įstatymo projekto priėmimo procedūra. Priminsime, kad projektu siūloma apriboti Vadovybės apsaugos departamento (toliau – VAD) direktoriaus kadencijų skaičių iki dviejų kadencijų iš eilės, papildyti VAD pareigūnų teisių ir įgaliojimų sąrašą ir kt.

Su įstatymo projektu galite susipažinti čia.

Tame pačiame Seimo posėdyje bus svarstomas Profesinių sąjungų įstatymo preambulės, 1, 2, 3, 4, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21 straipsnių ir IV skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projektas. Šiuo projektu projekto iniciatoriai siekia panaikinti neaiškumus, jau nebegaliojančių įstatymų nuorodas ir kitus netikslumus. Jame aptariami siūlymai dėl: profesinių sąjungų steigimo, narystės, profesinių sąjungų veiklos aspektų, narių darbo teisių garantijų. Pagrindinis komitetas pritarė iniciatorių pasiūlytam įstatymo projektui. Plačiau apie šį projektą rašėme anksčiau ir galite  pasiskaityti čia.

Su šiuo įstatymo projektu galite susipažinti čia.

Gegužės 28 d. Seimo posėdyje toliau tęsiamas svarstymas dėl Vidaus tarnybos statuto 24 ir 26 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo ir Valstybės tarnybos įstatymo 31 ir 4 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektų.

Pirmuoju, kaip jau rašėme anksčiau, siekiama vidaus tarnybos pareigūnų  atžvilgiu grąžinti iki 2012-10-31 galiojusį teisinį tarnybinės atsakomybės reguliavimą dėl nuobaudos pareigūnui skyrimo terminų. Kaip nurodoma projektų iniciatorių aiškinamuosiuose raštuose, dabar galiojantis reguliavimas sušvelnino tarnybinę atsakomybę pareigūnams, nes taikomas ne 1 metų terminas tarnybinei nuobaudai skirti, o 6 mėnesių. Pagrindinis, projektą nagrinėjęs komitetas (Teisės ir teisėtvarkos), pritarė projektui.

Antruoju projektu siūloma Valstybės tarnybos įstatyme numatytas tarnybinę atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes  taikyti  sprendžiant ir statutinių valstybės tarnautojų tos pačio rūšies atsakomybės klausimą. Dėl to siūloma tokias aplinkybes numatančią įstatymo nuostatą įtraukti į sąrašą tų, kurios be išlygų taikomos statutiniams valstybės tarnautojams.

Su įstatymo projektais galite susipažinti čia:1 ir 2  

Gegužės 30 d. Seimo posėdyje numatyta Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto teikimo procedūra.

Šis įstatymo projektas parengtas po to, kai Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas  2013 m. vasario 22 d. nutarime ,,Dėl Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 straipsnio 3 dalies (2007 m. sausio 18 d. redakcija) 1 punkto atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ konstatavo, kad Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 straipsnio 3 dalies  1 punkte numatytas reguliavimas yra nepakankamas užtikrinti asmenų interesus, kurie prievarta buvo paimti į  SSRS ginkluotąsias pajėgos ir jose tarnavo po 1990 m. kovo 11 d.

Tad projekto iniciatoriai jį parengdami turėjo įgyvendinti du pagrindinius tikslus: 1) užtikrinti pareigūnų ir karių tarnavusių SSRS ginkluotosiose pajėgose ir kituose organuose iki ir priverstinai po 1990 m. kovo 11 d. lygiateisiškumą; 2) užtikrinti pareigūnų ir karių teisėtą lūkestį, jog pareigūnų ir karių valstybinė pensija būtų apskaičiuota teisingai.  

Jų pasiūlyta formuluotė:  į tarnybos laiką pensijai skirti įskaitoma “faktinis tarnybos kitų valstybių ginkluotosiose pajėgose, pasienio tarnyboje, vidaus reikalų ir kitose tarnybose (išskyrus tarnybą naikintojų būriuose ir batalionuose) laikas – iki 1990m. kovo 11 d. ir Lietuvoje veikusių SSRS karinių komisariatų pašauktų asmenų prievartinis faktinis tikrosios karinėstarnybos SSRS ginkluotosiose pajėgose, pasienio tarnyboje, vidaus reikalų ir kitose tarnybose (išskyrus tarnybą naikintojų būriuose ir batalionuose) laikas po 1990 m. kovo 11 d.”.

Su šiuo įstatymo projektu galite susipažinti čia.

 

Parengė teisininkė Simona Risovaitė

Ar esate vienos iš NPPSS organizacijų narys?